תיאוריה מוזיקלית  

      חיים לוי
 
 

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


מונה:

תיאוריה מוזיקלית

דף הבית >> תיאוריה מוזיקלית

צופים יקרים!
 
במסגרת פגישתנו זו אציג בפניכם את משמעות המושג - תיאוריה מוזיקלית?  
כמו בכל דבר, גם כאן כאשר אנו מדברים על התיאוריה המוזיקלית אנו חייבים קודם להבין את המשמעות ..
מהי תיאוריה מוזיקלית ולשם מה היא דרושה?

 
בהקבלה ניתן לומר כי ללא לימוד של תיאוריה בנהיגה יכול האדם לנהוג ברכב אך הוא צפוי לתאונות ואפילו לתאונות קשות ...כל אדם יכול לפתוח בטן של חולה עם איזמל ניתוחים, אך רק רופא כירורג אשר למד את תיאורית הרפואה הכירורגית והוסמך לכך, יודע מה לעשות לפני פתיחת הבטן בזמן פתיחת הבטן ובעת סגירתה.
 
כנ"ל בתיאוריה מוזיקלית ללא לימוד של התיאוריה המוזיקלית הרי שהאדם לא יוכל לשיר נכון, לא יוכל לנגן נכון, ואף לא יוכל להנות בצורה נכונה ותקינה מהמוזיקה שאותה הוא שומע שר או מנגן.  
 
התיאוריה המוזיקלית הינה תיאוריה שעל פיה ניתן להבין את מרכיביה השונים של המוזיקה, תלמיד אשר לומד את התיאוריה המוזיקלית, יכול בנקל להבחין בסוג המוזיקה אותה הוא שומע ואף להבחין באם הוא  מנגן ושר בצורה נכונה ואף אם הוא שומע את המוזיקה בצורה נכונה.  
 
בעצם סיום למידת החומר הדן בתיאוריה המוזיקלית, התלמיד יוכל לעבור לשלב שבו הוא מבין מהי מוזיקה מבין את מרכיביה השונים, ויוכל אף בשלבים יותר מתקדמים להלחין מוזיקה, לכתוב מלודיות (שירים) ואף עיבודים מוזיקליים ומוזיקה לקולנוע.  
  
התיאוריה המוזיקלית כמו בתיאורית הנהיגה הינה אחידה ובשפה אוניברסלית בכל העולם. וכפי שבנהיגה קיימים התמרורים .. הרי שבמוזיקה קיימים ה-תווים המוזיקליים...

 
 
המשך צפייה מהנה!
 
 
 <<< חזרה לדף קודם                                                                                                      המשך בעמוד הבא >>>
לייבסיטי - בניית אתרים