תיאוריה מוזיקלית  

      חיים לוי
 
 

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


מונה:

קונסוננס ודיסוננס

דף הבית >> תיאוריה מוזיקלית >> תדר מוזיקלי >> קונסוננס ודיסוננס
צופים יקרים!

 
בשיעורים הקודמים למדנו מהי מחמושת, מהו מפתח מוזיקלי, מהו צליל מוזיקלי, מהו סולם מוזיקלי מהם המושגים סוגי הסולמות, סימני הסולמות, ותבניות הסולם, למדנו על סולמות במז'ור, סולמות במינור, למדנו מהו סולם כרומטי,סולם פנטטוני,סולם טונלי ומיקרו טונלי,סולמות מקבילים,תדר מוזיקלי,טון מוזיקלי,למדנו על אופן החישוב של תדר מוזיקלי, למדנו מהו משקל מוזיקלי, מהו מרווח מוזיקלי  וכעת נעבור ונלמד על המושגים קונסוננס ודיסוננס.

קונסוננס, Consonance-  הוא שילוב של שני צלילים או יותר, היוצר מצב של הרמוניה נעימה לאוזן ..המירווחים הקונסוננטיים במוסיקה המערבית הם: ה-אוקטבה, ה-קווינטה וה-קוורטה קונסוננטים זכים. ו-טרצה קטנה/גדולה..

דיסוננס,  Disonance  -הוא שילוב של שני צלילים או יותר, היוצר מצב של חוסר הרמוניה, (צורם לאוזן). הדיסוננס שואף "להיפטר" ל-קונסוננס, מעבר ממצב לא-הרמוני, מתוח, למצב הרמוני מאוזן. המרווחים ה-דיסוננטיים במוסיקה המערבית הם: ה-סקונדה, ה-טריטון וה-ספטימה.
 
 
המשך צפייה מהנה!

  <<< חזרה לדף קודם                                                                                                               המשך בעמוד הבא >>>

 

 
לייבסיטי - בניית אתרים