תיאוריה מוזיקלית  

      חיים לוי
 
 

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


מונה:

העוגה המוזיקלית

דף הבית >> צורת הלימוד >> העוגה המוזיקלית

צופים יקרים!


בשיעור זה אציג בפניכם את רכיביה של ה"עוגה המוזיקלית"?

 
עוגה מוזיקלית- תפריט להכנה באופן מלאכותי של תפיסה מוזיקלית. 
על מנת שנבין את משמעות מרכיביה של המוזיקה נשתמש בהדגמה מה כוללת העוגה המוזיקלית האירופאית מערבית:
3 סוגי מפתחות, 42 סימני סולמות, 7 תבניות סולם, 12 סוגי מפעמים, 80 סוגי משקלות ,96 סוגי צלילים, 87! (עצרת) מרווחים !21 (עצרת) אקורדים, !7(עצרת) של תנודות צליל, 7 דרגות סולם, 7 מודוסים, 12 סימני דינאמיקה, 64 סימני תוים, מלודיות שונות, הרמוניות שונות, דיקציה, אינטונציה, בלאנס, 13 סוגי מרווחים, 9 אוקטבות שונות , 96 סוגי תדרים , טון מוזיקלי, מיקרו טונליות, מודולציות שונות, טרנספוזיציות שונות, מאות כלים מוזיקליים, 7 סוגי מיתרי קול שונים אצל האדם.. 
כל אלה חוברים יחד ויוצרים את המושג מוזיקה אירופאית מערבית. כלומר, מפריטים אלו אנו יכולים באופן מלאכותי ליצור מוזיקה אשר כונתה המוזיקה האירופאית מערבית בלבד.

כמובן שמרכיביה של כל סוג מוזיקה שונה האחת מרעותה ושונה מעם לעם אחר. המוזיקה האירופאית, המוזיקה הערבית , המוזיקה ההודית , המוזיקה הסינית , המוזיקה היפנית האירית הסקוטית מוזיקת הקנטרי המוזיקה המנוגנת בכפרים נדחים בדרום אפריקה כל אחת שונה מרעותה.. כלומר, כל סוגי המוזיקה השונים מורכבים מפריטים מלאכותיים שונים.  

לבא ולומר כי המוזיקה האירופאית עדיפה על המוזיקה הערבית או ההודית או על כל מוזיקה אחרת.. זה כמו לבא ולומר, כי עוגת השוקולד עדיפה על פני עוגות אחרות.. כל אחד וטעמו הוא .. יש אדם אשר נחשף למוזיקה ערבית ואוהב יותר את המוזיקה הערבית, ישנו אדם אחר אשר נחשף למוזיקה הודית ואוהב מוזיקה הודית וישנו אדם אשר נחשף למוזיקה קלאסית ואוהב לשמוע מוזיקה קלאסית.. הכל אם כן קשור ב-"אוזן השומעת"...
מהי אותה אוזן שומעת? והאם אפשר לתקן שמיעה זו? והאם יש צורך בתיקון כל-שהוא של האוזן השומעת?

 
המשך צפייה מהנה !  
 

 <<< חזרה לדף קודם                                                                                                              המשך בעמוד הבא >>>
 
לייבסיטי - בניית אתרים