תיאוריה מוזיקלית  

      חיים לוי
 
 

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


מונה:

אוזן שומעת

דף הבית >> צורת הלימוד >> אוזן שומעת

צופים יקרים!
 
  
במסגרת פגישתנו זו אציג בפניכם את משמעות המושג- "אוזן שומעת"? 
 
ובכן לאחר שהבהרנו בשיעורים הקודמים את מרכיבי המוזיקה, מהי מוזיקה, ומבנה העוגה המוזיקלית..
הסקנו מסקנה מוזרה שהנה אנו יודעים את מרכיביה של המוזיקה, מכירים מהי מוזיקה, מכירים את מבנה המוזיקה ובכל זאת כל אדם על פי מבנהו האינטקטואלי הרוחני והפיזי ומבנהו הסביבתי מחליט למעשה איזו מוזיקה לשמוע..

 
מחקרים רבים שנערכו בנושא זה בעולם מוכיחים בוודאות כי ה-אוזן השומעת" הינה משוחדת והיא למעשה שומעת את מה שהיא רוצה לשמוע.. או שמחייבים אותה לשמוע.. (כמו מאכל ביתי כולם אוהבים את האוכל של אמא) מהבחינה השיווקית מכנים זאת "אוזן שומעת" ... שהרי ברור שאדם אשר נחשף מבטן אימו לשמיעה של מוזיקה אירית הרי תמיד יעדיף מוזיקה זו על פני מוזיקה אחרת.. מוחנו מתרגם את המוזיקה שאנו שומעים כמבנה שמיעתי הנעים לאוזן השומעת.. אין צורך לפרט לכם כי אנשים אשר נחשפו לשמוע מוזיקה קלאסית מתקשים  לשמוע מוזיקה מזרחית וההיפך..
 
אם כך, האוזן השומעת נמצאת במבנה אנטומי מסויים במוחנו.. אך השאלה הנצחית היא האם ניתן לשנות קביעת עובדה זו. דמיינו לעצמכם מדוע אדם מזייף בזמן שירה ומדוע הוא כלל אינו מבחין ויודע כי הוא מזייף בזמן שירה.. מהו הגורם לזיוף זה? והאם ניתן לתקנו? האם יתכן כי כל אדם שומע את אותה מוזיקה אך באופן שונה?  
 
הגורם המכריע של זיוף בזמן שירה נובע מכך שהאדם אשר מנסה לשיר, אינו יודע , אינו מכיר, ואינו מבין את המבנה המוזיקלי של השיר שהוא שר, ומסתמך למעשה על הזיכרון בשמיעה של השיר או היצירה אותם שמע.. צורה זו של חיקוי גרועה ברוב המקרים, שהרי האדם השר מסתמך על האדם אשר שר לפניו ושאותו הוא מחקה.. בפעולת שרשרת..של "טלפון שבור".. גורם זה הוא ודאי גם כאשר האדם מנסה לנגן על כלי מוזיקלי כל-שהוא וגם כאשר לפניו מונחים התוים. ..

 
אם כך, האם ניתן לתקן זיוף בזמן שירה או נגינה? בהחלט כן, תיקון זה מכונה בשפת המוזיקה "תיקון האוזן השומעת" תיקון זה כולל שעות אינסופיות של פיתוח שמיעה לכדי שמיעה אבסולוטית של גובה התדר הצלילי המושר או המנוגן. התקנת מכשיר להגברת תדר השמיעה ..ובכלל על האדם המנסה לשיר או לנגן...עליו ללמוד ולהבין קודם את התיאוריה אשר מרכיביה היא המוזיקה .. התיאוריה המוזיקלית.
 
 
המשך צפייה מהנה!
 
 
 
 <<< חזרה לדף קודם                                                                                                             המשך בעמוד הבא >>>
 
לייבסיטי - בניית אתרים