תיאוריה מוזיקלית 

      חיים לוי
 
 

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


מונה:

5 סימני היתק

דף הבית >> תיאוריה מוזיקלית >> צלילי המוזיקה >> 5 סימני היתק
צופים יקרים!

ובכן לאחר שלמדנו מהי המחמושת, מהו מפתח מוזיקלי, מהם תכונותיו של הצליל המוזיקלי, ולאחר שלמדנו כיצד ואיך נקבעו שמות הצלילים וסדר גובהם המוזיקלי ולאחר שלמדנו על  12 סוגי הצלילים השונים אשר מרכיבים את המוזיקה המערבית ארופאית, נעבור כעת ונלמד על סוגי סימני ההיתק השונים.  


סימני היתק - סימנים גרפיים בינלאומיים אשר באים לסמן את הגבהתו או את הנמכתו של כל אחד מתוך 
7 צלילי היסוד: בחצי טון (או  בטון שלם). 

 
דיאז – סימן המתאר הגבהה של אחד מ-7 צלילי היסוד בחצי טון.
 
במול – סימן המתאר הנמכה של 
אחד מ-7 צלילי היסוד בחצי טון.

בקאר – סימן המתאר ביטול הגבהה/הנמכה של צליל מסויים באותה תיבה. 

דיאז כפול – הגבהה של הצליל בטון שלם.

במול כפול – הנמכה של הצליל בטון שלם.  

חצי דיאז - הגבהה של הצליל ברבע טון. (בא לידי ביטוי במוזיקה המקאם הערבית)

חצי במול - הנמכה של הצליל ברבע טון. 
(בא לידי ביטוי במוזיקה המקאם הערבית)
                        
            
סימני היתק קבועים-  סימני דיאז או סימני במול הנרשמים ליד המפתח והם אשר קובעים את שם הסולם.
סימנים אלו הנם קבועים לכל היצירה .. אלא אם המלחין שינה את הסולם בתוך היצירה או באחד מפרקי היצירה. .


סימני היתק ארעיים - סימני דיאז במול או בקאר הנרשמים ליד הצליל בתיבה ומשנים אותו רק באותה תיבה.
                            
המשך צפייה מהנה!


 <<< חזרה לדף קודם                                                                                           המשך בעמוד הבא >>>
 

 
 
לייבסיטי - בניית אתרים