תיאוריה מוזיקלית 

      חיים לוי
 
 

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


מונה:

סיומות מוזיקליים

דף הבית >> תיאוריה מוזיקלית >> מרווח במוזיקה >> סיומות מוזיקליים
צופים יקרים!

     
קדנצה- תבנית מלודית או הרמונית בסוף יצירה או פרק ביצירה המעוררת תחושה של סיום רגעי או מוחלט.
           על-פי כללי ההרמוניה המסורתית שבה האקורד האחרון הנו אקורד הטוניקה ולפניו אקורד  
           הדומיננטה. (קדנצה אותנטית). במקרה הפוך נוצרת תחושה של אתנחתא (חצי קדנצה) ...

סיום אותנטי- קדנצה המכילה ארבעה דרגות:ראשונה(טוניקה),רביעית (סובדומיננטה),חמישית (דומיננטה),
ושוב ראשונה (טוניקה). ארבעה אקורדים אלו מהוים את השלד של כתיבת יצירה. למעשה זהו סיום מינורי לקטע מינורי  או סיום מז'ורי לקטע מז'ורי.
 
חצי סיום-  קדנצה המכילה שלוש דרגות: ראשונה,רביעית, ומסתיימת בדרגה חמישית בפרמטה. זוהי קדנצה
המסתיימת ללא פתרון (ללא תחושה של סיום היצירה). .
 
סיום פיקרדי - סיום אותנטי במינור המכיל ארבע דרגות : ראשונה,רביעית,חמישית ושוב ראשונה אך דרגה זו
הינה במז'ור. (האקורד האחרון ביצירה מנוגן במז'ור). למעשה זהו סיום מז'ורי לקטע מינורי (אין סיום מינורי
לקטע מז'ורי).

סיום מדומה 
סיום מדומה במז'ור-קדנצה המכילה ארבע דרגות : ראשונה,רביעית,חמישית,שישית.
                                     האקורד של דרגה שישית גבוה בטון שלם לעומת הדרגה החמישית. 
סיום מדומה במינור- קדנצה המכילה ארבע דרגות : ראשונה,רביעית,חמישית,שישית.
                                     האקורד של דרגה שישית גבוה בחצי טון לעומת הדרגה החמישית.


המשך צפייה מהנה!

 <<< חזרה לדף קודם                                                                                           המשך בעמוד הבא >>>

 
לייבסיטי - בניית אתרים