הדרכה זו נועדה לאותם תלמידים אשר עקב כל סיבה שהיא רוצים ללמוד לנגן על הגיטרה בכוחות עצמם,
או שניסו בעבר ולא הצליחו.
ניסיוני הרב מלמד, כי ישנם רבים שכאלה אשר למדו בכוחות עצמם לנגן על הגיטרה ואף הפכו לנגנים ..
אך לא לנגנים אשר מסוגלים לנגן כל דבר ואף לא לנגנים אשר מסוגלים לנגן מתוך תווים.
(נגנים אשר מנגנים כביכול משמיעה יש למכביר אך הם אינם נחשבים כנגנים מקצועיים)..
כל אדם בעל שמיעה מוזיקלית ורצון ללמוד, יכול בנקל ללמוד לנגן על גיטרה, בנושא זה לא דרוש שום
כישרון אלא פשוט למידה והתמדה בלימוד השקעה לאורך זמן מביאה לתוצאות. גם אם בהתחלה זה קשה
בהמשך יתברר לכם כאשר הגוף כבר מתפקד בהתאם שהכל פשוט. זה כמו שחיה לא כל אדם יודע לשחות
אך עם הזמן הוא הופך לשחיין ואפילו לשחיין מעולה. ו"העיקר זה לא לפחד כלל"..
כאמור הלמידה באמצעות אתר זה, מקנה לכל נגן לנגן כל יצירה אפשרית. החוכמה היא להשתמש
בגיטרה ככלי נגינה שבו אתה יכול לנגן כל יצירה אפשרית.
אני מצרף כאן שיעורים אשר מניסיוני יכולים לתת לך את היסודות המהותיים ביותר כדי להפוך לנגן גיטרה
ואפילו נגן גיטרה מעולה.. על מנת להתרשם במה המדובר... כנס ליוטיוב וצפה בשלוש דוגמאות"
Turkish March - Guitar Lesson + TAB
Cavatina from the Deer Hunter
Ana Vidovic plays Asturias by Isaac Albéniz
בשלב ראשון עוד טרם אתה ניגש לגעת בגיטרה , למד את כל הנושא התיאורטי אשר מוגש כאן, ורק לאחר
שהבנת את החלק התיאורטי גש לחלק המעשי היותר קל, שהוא הניגון עצמו על הגיטרה.
עלי לציין בפניך, כי באם לא תלמד ותשנן את החלק התיאורטי אשר מופיע כאן... לא תוכל להבין במה המדובר, ואף לא תוכל בשום פנים ואופן לנגן בצורה איכותית על הגיטרה.
כיצד ואיך מנגנים על גיטרה
1. החזקת הכלי בעת הנגינה
החזקת הגיטרה בעת נגינה, הנה משמעותית ביותר..
החזקת הגיטרה בצורה הנכונה מביאה אף להפקה מושלמת
של הצליל או האקורד אשר מופקים מהגיטרה.
אחיזה נוחה של הגיטרה מהווה מעל 50 אחוז מצורת הפקת הצליל/ים..
ולכן לשם התחלה השתמש בחגורת גיטרה, ובכך תוכל להתפנות ולעסוק אך ורק בנגינה עצמה
ולא בהחזקתה של הגיטרה. העיקרון אומר: קבע לך אחיזה נוחה של הגיטרה.
2. היד השמאלית
הנח את האגודל של היד השמאלית על צואר הגיטרה .
יתר האצבעות מיועדות כדי ללחוץ על מיתר אחד או על מספר מיתרים בו זמנית
תכונה המכונה נגינת אקורד.. ראה סעיף נגינה באקורדים. העיקרון אומר: עצם הנחת האצבעות והפריטה עצמה הם הגורמים העיקריים לתוצאה איכותית
של הצלילים המופקים מהגיטרה.
3. החזקת המפרט
החזק את המפרט ביד ימין , בין האגודל והאצבע הראשונה.
אל תלחץ חזק מדי. קצה המפרט יבלוט בחצי ס"מ בערך .
יתר האצבעות נלחצות לתוך כף היד . העיקרון אומר: עצם החזקת המפרט בצורה הנכונה ועצם אופן הפריטה מביאים לאיכות מוזיקלית
טובה יותר המופקת מהגיטרה.
4. התחלת הפריטה
פריטה על מיתר פתוח. מהו מיתר פתוח? זהו מיתר אשר אין אצבע מהיד השמאלית מונחת עליו. מהו מיתר סגור? זהו מיתר אשר אצבע מהיד השמאלית מונחת עליו.
כעת, החזק את הגיטרה:
הנח את היד הימנית על 6 המיתרים
והנח את היד השמאלית על מוט הגיטרה.
במצב התחלתי עדיף לרכוש חגורה לגיטרה שבאמצעותה תוכל להניח את הגיטרה על הכתף
ובכך אתה מפנה את שתי הידים לביצוע הפריטה והנגינה.
העיקרון אומר: עצם הנחת היד השמאלית והיד הימנית על הגיטרה מביאים לאיכות נגינה טובה יותר.
5. מצב המפרט על המיתרים אל תניח את המפרט בצורה אנכית על המיתר כי זה יקשה על הפריטה.
הטה את המפרט במקצת כדי שתוכל להחליק אותו בקלות על המיתר.
הכלל אומר: אל תניח את המפרט באופן אנכי על המיתר.
6. הרפיית יד ימין
כאשר פורטים על הגיטרה, רק פרק היד נמצא בשימוש ולא כל היד כולה. הכוונה לא צריך להניע את כל
הזרוע, הנע רק את פרק היד כאילו אתה פורט על מיתר באויר..
חזור ובצע פעולה זו עד להתנהגות שאינה מפריעה. העיקרון אומר: עצם השימוש הנכון בזרוע יד ימין ובאצבעות יד שמאל, מביא את הנגן לפחות
עייפות בנגינה ולנגינה איכוטית וטובה יותר.
7. הנחת אצבעות היד השמאלית
הנח את היד השמאלית, הנח את האצבע הראשונה על המיתר הראשון במרווח הסריג הראשון
לחץ על המיתר באצבע ופרוט במפרט.
8. כללים להנחת האצבעות האצבע תהיה תמיד קרובה לסריג.
האצבע אינה שכובה על לוח האצבוע אלא כפופה בצורת קשת
רק קצה האצבע נוגע במיתר
האצבע לוחצת על המיתר כפטיש ואינה נוגעת במיתר אחר.
9. הנחת האצבע השלישית
הנח את האצבע השלישית על המיתר הראשון , השאר גם את האצבע הראשונה במקומה
יש לך כעת שתי אצבעות על המיתר הראשון והשלישי. האצבע השניה לא נוגעת במיתר.
10. שלושת הצלילים: מי פה סול פרוט פריטה אחת על המיתר הראשון באופן פתוח (ללא שימוש ביד שמאל).
ופרוט, זהו הצליל המכונה מי = E
הנח את האצבע הראשונה על המיתר הראשון באופן פתוח (ללא שימוש ביד שמאל).
ופרוט, זהו הצליל המכונה פה = F
הנח את האצבע הראשונה על המיתר הראשון באופן פתוח (ללא שימוש ביד שמאל).
ופרוט, זהו הצליל המכונה סול = G
11. שלושת הצלילים: סי דו רה
פרוט פריטה אחת על המיתר השני באופן פתוח (ללא שימוש ביד שמאל).
ופרוט, זהו הצליל המכונה צליל סי = B
הנח את האצבע הראשונה על המיתר השני (ללא שימוש ביד שמאל). ופרוט, זהו הצליל המכונה צליל דו = C
הנח את האצבע השלישית על המיתר השלישי (ללא שימוש ביד שמאל). ופרוט, זהו הצליל המכונה צליל רה = D
סיכום:
א. בעת הפריטה מניעים אך ורק את כף היד הימנית.
ב. המפרט נטוי במקצת, הפריטה על המיתר מלמעלה כלפי מטה.
ג. האצבע כפופה על המיתר מונחת עליו כפטיש ואינה נוגעת במיתר אחר.
ד. בהנחת האצבע השלישית משאירים גם את האצבע הראשונה.
ה. ששת הצלילים שלמדנו: לחזור שוב ושוב ולנגן את הצלילים : סי,דו,רה... ואת הצלילים: מי,פה, סול.
וזאת עד לשליטה מלאה..
בעיקרון עליך לעבוד לפי מה שמתואר כאן ומהקל אל הכבד.. ולא לבצע דילוגים בהוראות .. תן לגוף שלך לתרגל ולהתרגל שלב אחר שלב..